Xگروه بین المللی HSE IRAN
گروه بین المللی ایمنی بهداشت
blogsaz :: آیا لمینت دندان برای کودکان انجام می شود؟
آیا لمینت دندان برای کودکان انجام می شود؟
بازدید: 0
تاريخ : 1402/07/19

آیا لمینت دندان برای کودکان انجام می شود؟

قبل از اینکه به سوال آیا لمینت دندان برای کودکان انجام می شود؟  بهترین متخصص ریشه دندان در رشت پاسخ دهیم باید بدانید اگر دندان کودکتان کج باشد، با روش های نوین دندانپزشکی به خوبی درمان می شود. همچنین موجب می شود تا کودک شما لبخند بسیار زیبایی داشته باشد. بسیاری از افراد برای اصلاح مشکلات دندان های کودکشان ارتودنسی را انتخاب می کنند. اما درمان لمینت محدودیت سنی دارد و برای افرادی که سن آنها پایین تر از 18 سال است توصیه نمی شود.

در افرادی که زیر 18 سال دارند رشد استخوانی فک باعث می شود که موقعیت لثه و دندان ها تغییر کند. پس از آن لمینت با لثه ناهماهنگ می شود. به همین خاطر بهتر است انجام لمینت در کودکان با تاخیر بیشتری انجام شود. لازم به ذکر است بدانید مناسب ترین سن برای دریافت لمینت وقتی است که استخوان ها و دندان های شما به صورت کامل رشد کرده باشند.

برای افراد زیادی رشد دندان ها در اواخر دوران نوجوانی رخ می دهد. به همین خاطر بهتر است لمینت دندان به بعد از هجده سالگی موکول شود. پیش از اینکه لمینت انجام شود، دندان ها حتما باید در جای خود ثابت شوند. اگر کودک شما سن پایینی دارد و از لمینت استفاده کرده است، ممکن است روکش لمینت از خط لثه فاصله بگیرد. این مسئله می تواند به آسانی یک شکاف میان لمینت و لثه ایجاد کند و در رشد دندان ها مشکل ایجاد کند. تمام این مسائل باعث تجمع باکتری ها در لثه می شود. علاوه بر این زمانی که لمینت از خط لثه دور می شود، ممکن است مشکلاتی بین دندانها ایجاد شود. به همین دلیل گاهی اوقات عفونت در لثه فرد به وجود می آید.

شیوه آماده سازی دندان ها برای انجام لمینت دندان چگونه می باشد؟

همانطور که گفته شد رشد دندان و استخوان ها در سنین پایین انجام می شود. قبل از انجام لمینت دندان بایستی کمی از مینای دندان با دقت بسیار تراشیده شود. به یاد داشته باشید این روش درمانی به هیچ عنوان در سنین پایین نباید انجام شود. به علت تراشیده شدن مینای دندان، لمینت دندان به یک شیوه کاملا برگشت ناپذیر تبدیل شده است. این جمله به این معناست که اگر شما پس از مدتی اگر روکش لمینت را نخواهید، حذف لمینت امکان پذیر نیست. تنها کاری که شما می توانید انجام دهید این است که یک لمینت جدید جایگزین لمینت قدیمیتان شود.

 

ماندگاری لمینت در سن کم

ماندگاری و عمر لمینت دندان تقریبا 15 تا 20 سال می باشد. البته حتما باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید تا عمر لمینت شما افزایش یابد. همانطور که گفته شد طول عمر لمینت در سن کم بین 10 تا 20 سال است. هنگامی که بیماران لمینت خود را دریافت می کنند باید حتما طول عمر آن را در نظر داشته باشند. معمولا بیماران باید دو بار لمینت خود را عوض کنند. این جمله به این معناست که اگر فردی لمینت خود را زودتر دریافت نماید، ممکن است در طول عمر خود دو بار لمینت خود را تعویض نماید. توجه داشته باشید پیش از اینکه انجام لمینت حتما باید با یک متخصص با تجربه و ماهر صحبت کنید. دندانپزشک می تواند تمام مراحل درمانی را به طور دقیق برای شما توضیح دهد.

 

دریافت لمینت در سنین کم چه معایبی دارد؟

همانطور که گفته شد دریافت لمینت دندان برای کسانی که زیر 20 سال دارند به هیچ عنوان مناسب نمی باشد. لمینت فقط به علت شرایط سنی محدودیت ندارد، بلکه برای بعضی از افراد دریافت آن امکان پذیر نمی باشد. اگر درگیر مشکلات دندانی هستید و قصد ترمیم دندان خود را دارید بهتر است با دندانپزشک در این مورد مشورت نمایید. در ادامه به معایب دریافت لمینت در سنین کم می پردازیم:

- همانطور که در بخش قبل گفته شد طول عمر مفید لمینت دندان به تقریبا بین 15 تا 20 سال است. به همین خاطر شاید فرد مجبور باشد چند بار لمینت خود را عوض نماید. هزینه این روش درمانی امکان دارد کمی بالا باشد.

- زمانی که مینای دندان برای انجام لمینت تراشیده می شود، باید حتما از لمینت استفاده کنید. شما می توانید برای جنبه زیبایی، لمینت قدیمی را با یک لمینت جدید عوض نمایید که این مشکل در افرادی که سن پایین دارند سخت و دشوار می باشد.

 https://drshamsdentist.com/%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

- زمانی که سن فرد پایین است و دندان ها رشد می کنند، روکش لمینت دندان به آسانی از خط لثه فاصله می گیرد. به همین خاطر در طرح لبخند فرد تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

- بهتر است بدانید برای انجام لمینت اگر شخص مینای کافی نداشته باشد، دندان هایش آسیب زیادی می بینند.

- لمینت روی سطح جلویی دندان ها گذاشته می شود. زمانی که دندان ها رشد می کنند، به دندان های فرد فشار زیادی وارد می شود. پس از آن ساختار دندان ها درگیر مشکلات زیادی می شود.